Saturday, February 19, 2011

Rangkap Satu Kata Mula

kesunyian hening malam dirosakkan oleh 3 orang jejaka yang bukan asalnya dari situ. Aufa dan Zaid (memang nama sebenar), pembuka dan perancak alkisah tentang LEGENDA BUDAK 'PHALANX' yang hebat didebatkan. Aku (bkan nama sebenar) mendengar dan sekali sekala menambah bagi menyedapkan apatah memperbetulkan cerita.



BUKAN mengumpat membuta, tetapi terbuku di dalam hati ada kerinduan yang ingin dilepaskan. Apakah khabar kau di sinun? sahabat ... terlalu ringkas utk menjelaskan erti rindu kepada kalian. Kalau dulu kita boleh balun berborak smpai lewat malam( walaupun ada malam warden round smpai terkantoi), cerita diselangi ketawa, duka dan kdgkala suara yg x patut ada join di tgh2 kerancakan berbual, sbg contoh bunyi kentut dan suara garau sir izzudin haha, tapi kini semua itu hanya nostalgia belaka.


bukan menghukum alam memutarkan masa utk kita kembali kepada memori itu, yang aku maksudkan adalah ukhwah yang kita bina spnjang 5 tahun kita berkenalan. Masakan perbualan itu boleh bertahan berjam-jam jikalau dalam hati kita ini ada rasa caring kpd sahabat phalanx.

"Masa mengubah seseorang"

sedar atau tidak sedar, sikit demi sikit masa menelan usia perkenalan kita. aku akui, sebagai manusia kelupaan adalah kelemahan kita. SOLusinya,Hadirnya blog ini : Aku , Kau dan Memori adalah percubaan kami utk mengembalikan nostalgia masa lalu,

lalu mengaitkan isu semasa yang berlaku dlm kalangan PHALANX.

entah faham entah tidak budak ni tulis

coretan kami biarpun secara luarannya nampak kosong, harapan memggunung agar korang(pembaca) merasai apa yang tersirat.

KRONOLOGI MEMORI BERMULA; Keep Rewinding~

13 comments:

Mohd Zaid said...

ini permulaannya... cewah

faradeeba said...

salam,saya pendatang baru :)
ada musykil sikit la.
ni blog khas utk PHALANX kn?meaning bkn utk laki je ye?
aku nak join taw XD

fikrahuddin said...

haha. zayed, ayat poyo. nasib baik takde button like.

masalahnye kalau nak tunggu pompuan hapdet blog, harap kat peyuz jelaa yang rajin kot.. wahaha

faradeeba said...

nemesis ni abrar ke?
aku nak follow la

Mohd Zaid said...

follow je adib... blog ni tujuan die nak kongsi pengalaman kiteorang kat intec n sepintar...

faradeeba said...

ha 2 dia..itu la maksud aku,aku nak follow je blog ni,mcm best.
Good job la kawan2!! хорошо!!

Mohd Zaid said...

adib: x paham bhase russia laa... kene google translate dulu... ahahaha

JK Promosi said...

haHA..
Mana aufa punye..
Aufa ade strategi dlm mempromosi blog beliau..
Tahniah saudara~ haHA!!

Mohd Zaid said...

murt: idea aufa terlalu hebat untuk diterjemahkan

alief_kaizer said...

adib ajar ckit bhsa russia kt kiteorg...

Murt : aufa cabel unifi doh

mr aufa said...

pabila ak dh tulis pnjg...button delte ttbe tertekan sndiri,,skit ati bukn,,,

hilmi said...

following~

JK Promosi said...

aufa: ye2 je terdelete..
Agak2 la bro..