Saturday, February 19, 2011

Memori Semalam~

"kawan kat sekolah takkan same dengan kawan kat Intec" 

aku akui hakikat ni, kawan kat sekolah atau lebih tepat lagi sahabat, memang sukar dicari ganti... aku memang harap ukhuwwah yang kita bina ni akan kekal selamanya...
bahan-membahan, merembat stok, merembat bola, maen badminton, saiko menyaiko, gaduh2 sambil maen futsal, buat bising dalam kelas, tido tyme prep, borak sampai tgh malam, lambat pegi kelas..sume kite lakukan amal jama'i...hahaha.. kita fikir yang ukhuwwah itu akan kekal selamanya n takde yang boleh memisahkan kita... tapi tengoklah hakikatnya sekarang, kita sume dah berjauhan ukhuwwah yang kononnya kite rasekan begitu utuh dulu dah makin retak menanti belah... 

"manusia akan rapat dengan orang yang ade kat sekeliling dia" -aufa-

quote ni pon aku tak boleh nafikan... kita akan rapat dengan orang yang ade kat sekeliling kita, cam sekarang laa... maknanya, masuk kadang kambing mengembek, masuk kandang harimau mengaum..tp adakah mase kita masuk kandang harimau tu kita ingat kambing2 yang ade dalam kandang kambing yg mase kite memula masuk dulu? susah nak jawab... itu laa yang belaku kat aku (mungkin kite semua) skang.

"sampai satu tahap nanti, kita akan rase janggal dengan membe2 (phalanx) kite"-aufa-

korang sume pernah terpikir ke yang bende ni akan terjadi.. tak mustahil kan... sebab kemesraan itu antara  faktor dia adalah pertemuan dan fizikal relation... jadi macam kita dah lame takjumpe ni, aku harap ukhuwwah kita sama macam dulu, malah lebih utuh kukuh mantap jitu unggul kalau boleh... aku xnak sampai satu tahap kita berborak2 kat fb tetibe kite rase cam janggal... sampai dah xde poin, kalau dulu, berborak sampai beratus komen kat satu status.. skang ni due tiga status jee..pastu dah xde point...

"aku harap rakyat2 jordan sume buat rusuhan'

salahke kalau aku harap jordan pon terjadi rusuhan? supaye dak2 sume balik malaysia... ntah laa... dahla aku jarang berinteraksi dengan diorang... ntah2 nanti akan timbul kejanggalan.... aufa jee yang selalu berinteraksi ngan diorang... aufa je laa arapan aku nak tau gossip2 terbaru pasal dak2 jordan..kira macam unifi laa aufa ni...


aku arap ukhuwwah kita kekal selamanya... tak kira kita kite ade interaction or not.. sebab ukhuwwah kita terletak di hati... bukan di fb...

^[Z]aye[D]^


13 comments:

Anonymous said...

masyaAllah..i like!! setuju sangat2 pasal kejanggalan uh..susah tuk dinafikan tentang perkara ni..tapi, bile di fikirkan balik mungkin ini adalah merupakan sesuatu yang lumrah..anywy,tahla..rse2 nye mende ni mmg akan terjadi kot tapi tu lah hanya ape yg mampu aku lakukan adalah even jauh di mata tapi hakikat nya dekat di hati sanubari ini yang sering kali merindui rakan2 sepintarku..adakalanya aku terpikir, apakah hanya aku yang merindui rakan2 ku sedangkan mereka tidak? atau mungkin kite semue saling merindui? atau kite semue mungkin sudah tidak saling merindui kerana mungkin lebih menyukai kehidupan masing2 yang sekarang ini? atau,,atau,,atau,, apakah kemungkinan besar kita tidak akan bersama bersatu lagi as a PHALANXER? atau keajaiban menyatukan kita semua semula bakal terjadi? oh Allah,, I want we'll being UNITE again,,I want we'll survive our life with the good bi'ah(biah Islamiah),,I miss all my BEST,,BEST,,FRENS FOREVER!! ukhuwah fillah daiman!!

mr aufa said...

wsslm,,,setuju,,tp pliss spe yg anon mention nme ok:)

zayed said...

anon: semoga kite termasuk dalam golongan yg mendapat naungan Allah di hari yg tiada naungan selain naungan Allah kelak.

Anonymous said...

anon mmg xnk mention nme ok=)

Anonymous said...

zayed: inshaAllah AMEEN, hOpefully soo

mr aufa said...

anon:ala kamal nk selindung2 lak,,follow jer,,,

alief_kaizer said...

haha.. kantoi anon...

Anonymous said...

heh,wteva la..ksian kamal, dye plak yang kena..just ignore who am I(anon)..xpayah teka, xpayah cari, xpayah tahu..ok(: it could be better maybe daripada korang salah teka..

nemesis3891 said...

aku tgk anon tu macam pompuan jer.. huhu...-__-

alhamdulillah lda setakat ni, kalau aku jumpe bebudak phalanx yang aku memang rapat dulu, aku tak awkward ke hape. ok je... nak jumpe korang!!!

aterification said...

tulisan zaid paling terbaik

zayed said...

ater ni kalau sehari x kutok aku memang x lengkap aa idup die...

.m.u.h.a.m.a.d.n.a.j.m.u.d.d.i.n. said...

aufa : streamyx malaysia...berhubung ngn 'internet sepintar' di sana =D

rusydi said...

"aku harap rakyat2 jordan sume buat rusuhan"

haha..